En el transcurs del Campionat d’Europa que s’ha celebrat a la illa portuguesa de Madeira del 21 al 27 d’abril el vilafranquí Toni Ponce va ser un dels grans protagonistes assolint 6 medalles, tres d’or, dos de plata i una de bronze.
Amb una carrera per emmarcar va aconseguir l’or amb la seva millor prova els 100m braça, on va superar gràcies a una gran arribada el seu contrincant i actual campió Olímpic el rus Andrei Granichka (que participava com NPA, Neutrals Paralímpics Atletes) i el nedador suïs Leo Mccrea. El Toni va parar el cronòmetre amb un temps de 1’27”31, per 1’27”45 del rus i 1’28”04 del suïs.
Els altres dos ors els va aconseguir en les proves dels relleus. Així amb el 4×50 lliures mixtes l’equip espanyol, format per Luis Huerta, Leyre Ortí, Marta Fernández i Toni Ponce, es proclamaran campions d’Europa amb un temps de 2’29”66, superant a Itàlia (2’30”51) i Ucraïna (2’31”05). I el relleu de 4×50 estils mixte, format per Toni Ponce, Miquel Luque, Marta Fernández i Sarai Gascon van guanyar la prova amb 2’40”01, per davant de Ucraïna (2’44”42) i Itàlia (2’53”98).
La resta de medalles les va aconseguir en 50 papallona plata (37”49), 50 esquena plata (38”20) i 200 estils bronze (2’51”10). També van destacar els quarts llocs assolits amb les proves de 100 i 200 lliures.
En definitiva gran Campionat d’Europa del vilafranquí i bones sensacions per la competició important de la temporada l’Olimpíada de París.